donderdag 16 februari 2012

W.O.: het gaat fout... een gezonde maaltijd

Een gezonde geest in een gezond lichaam...
Vandaag zorgden we voor beide!
De gezonde geest: vandaag was de dag van THE MOVE TEGEN PESTEN,
Ook op de speelplaats hoorden we dat 'the move' echt 'leeft' onder de kinderen.

Samen is veel leuker dan alleen
Hier is er een plaats voor iedereen
Samen zijn we chill, een klein verschil dat maakt niets uit!
Want wij sluiten niemand uit!

The song and the moves...

Een gezond lichaam: alles start met een gezonde voeding. Op het menu:

een groentenschotel met nieuwe smaken
een shake van banaan en melk
groen fruit op een stokje

Er zitten heel wat toekomstige koks in het tweede leerjaar!
Op de site van de school weldra meer foto's, maar hier is alvast een voorproevertje...



zondag 12 februari 2012

Een goed doel...

Marie en Jelle uit 2B wonnen een beker voor hun kledij tijdens de playbackshow!
Twee dikke duimen! Proficiat!!!

De inzet werd niet alleen beloond met een beker, maar de klas
ontving 18 euro om op te doen! Dankjewel!
De kinderen mochten zelf kiezen wat ze met dit geld wilden aanvangen.
Cinema, nieuwe pennen, een klasdier, snoep,... maar ook... EEN GOED DOEL!
Dan besloten we samen om een film te zien in de klas. Dit kostte geen geld.
Juf zorgde voor een natje en een droogje als beloning voor hun nobele plan! Pennen werden aangekocht
voor een 3 euro. Het overige geld, 15 euro, wordt gestort op een rekening van een goed doel.
Hierover denken we nog even goed na in de klas. We houden jullie uiteraard op de hoogte!


zaterdag 11 februari 2012

donderdag 16 februari - gezonde maaltijd

We maken zelf een gezonde maaltijd, en eten ze uiteraard ook zelf op!
We brengen een snijplank mee, een aardappelmesje (goed verpakt!),
een bord met mes en vork, een servet en wat honger!

Het menu is nog een verrassing!

boekentips

Een nieuwe pagina op de blog! De boekentips!

Eén boek willen we toch even extra in de kijker zetten...
Mijn lijf van Riet Wille en Marjolein Pottie!

Dit uniek boek gaat over de verkenning van het eigen lichaam en over hoe het lichaam in elkaar steekt.
Een uitstekende aanvulling op ons W.O. thema: het gaat fout!
De belangrijkste zintuigen en lichaamsdelen komen aan bod. Het boek heeft AVI 1, maar ook kinderen met een hoger AVI-niveau kunnen er nog plezier aan beleven.
Misschien vinden we het al in onze plaatstelijke bibliotheek!!!

W.O. het gaat fout... een dokter op bezoek!

*wist je dat ...
- de mama van Bent uit 2b, bij ons op bezoek kwam in de klas?
- je foto's kan vinden op de site van de school?
- we allemaal een grote spuit kregen (je mag gerust zijn, een spuitje voor in bad!)
- de huig ergens in je mond hangt?
- we naar ons hart hebben geluisterd?
- je je amandelen eigenlijk niet meer nodig hebt vanaf 4 jaar?
- de dokter instrumenten in de tas heeft zoals een stethoscoop en een otoscoop?
- we proberen om niet ziek te worden, door op tijd te gaan slapen en gezond te eten...
   we begonnen alvast met een lekkere banaan dankzij het oudercomité!!!

woensdag 7 december 2011



Wat een boeltje! Snoep en hooi op de grond! Schoenen overal! Een berg van stoelen en leuk knutselmateriaal op de tafel! Bovendien beantwoordde Zwarte Piet al onze vragen op het bord... hoewel we soms andere antwoorden hadden verwacht!
Bedankt Sint, Zwarte Piet en Slecht Weer Vandaag voor jullie bezoek aan onze klas!
De verjaardag van Sinterklaas wordt goed gestart met een gezond ontbijt! Sommige kinderen konden er maar niet genoeg van krijgen. Een zestal boterhammen gingen bij hen vlotjes naar binnen! Een drankje, kaas of vlees, choco, confituur, cocktailtomaatjes, druifjes en een koek als dessert... keuze genoeg! Meer foto's op de schoolsite!